wtorek, 15 czerwca 2010

Blondies

 Brownies o smaku maślano-karmelowym. Są pyszne, warto. Karolina była zachwycona.

 Blondies
 przerobiony przepis z Honey and Jam
150g masła
szklanka ciemnego curku damerara
1 duże jajko
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
szczypta soli
1 1/4 szklanki mąki (dałam pół na pół z  żytnią pełnoziarnistą)
1 1/4 szklanki posiekanej gorzkiej czekolady
1/2 szklanki posiekanych prażonych orzechów laskowych


Masło i cukier podgrzać w rondelku, aż masło się rozpuści, a cukier zamieni w elastyczną masę. Odłożyć do ostygnięcia. Wlać do dużej miski. dodać jajko, wanilię i sól, wymieszać drewnianą łyżką. Powoli dodawać mąkę, orzechy i czekoladę. Składniki nie muszą być zbyt dokładnie wymieszane. 
Masę wylać do formy 20x20cm, wysmarowanej masłem i wysypanej mąką, piec 20-25min. (ja piekłam 22) w temperaturze 175 stopni (bez termoobiegu). Blondies będą gotowe, gdy na wierzchu pojawi się delikatna skorupka. TRZEBA UWAŻAĆ, ŻEBY NIE PRZEPIEC!


Smacznego!



2 komentarze:

  1. ja też byłabym zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. upiekłam i znowu się zachwyciłam! tylko wychodzi mi dużo ciemniejsze...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails