czwartek, 2 grudnia 2010

Murzynek

_MG_7046
Pyszny, miękki, aromatyczny i wilgotny murzynek został ostatnio uznany za bardzo niemodne ciasto. Fajni ludzie jedzą tylko brownies. 


Murzynek
na podstawie przepisu z bloga Moje Wypieki

1 szklanka cukru (max.)

5 łyżeczek kakao
1 szklanka mleka
100g masła

2 szklanki mąki
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka sody
ew. 2 łyżeczki przyprawy do piernika



5 łyżek powideł lub dżemu śliwkowego (nie miałam)
3 jaja
 

W dość sporym, wysokim garnku (podczas miksowania może pryskać) wymieszać cukier i kakao, wlać mleko, dodać masło, zagotować, gotować przez 1-2 minuty. Odstawić do wystudzenia. 
W misce wymieszać mąkę, sodę i przyprawy. Wsypać do masy w garnku, wymieszać mikserem.
Dodać dżem, wymieszać łyżką.
Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić, potem ciągle ubijając powoli dodawać żółtka. Ubitą pianę dodać do ciasta, wymieszać.
Przelać do keksówki, piec 45-60 minut w temp.170*C, do 'suchego patyczka' (chociaż lepiej trzymać trochę krócej, niż zbyt długo).


Na polewę:
tabliczka gorzkiej czekolady
ew. trochę mleka

Rozpuścić, polać ciasto.

Smacznego!
murzynek
Maja

2 komentarze:

  1. to ja w końcu jestem fajna czy nie fajna? :P bo ja lubiem wszystkie czorne ciasta :))
    Twój przepis podkradam
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails